Spring naar bijdragen
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Managers United - Football Manager

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Aanbevolen reacties

Geplaatst
  • Auteur

Portsmouth leeft boven stand

Als het aan de manager van Pompey ligt komt er deze transferperiode een nieuwe spits bij. Toch hebben LuaLua en Benjani samen al bijna 30 doelpunten gemaakt dit seizoen. Wat is de kijk van de manager op het eerste halfjaar? En wat zijn de plannen voor de tweede helft?

Wat vind je van het eerste halve seizoen bij Portsmouth?

“Qua resultaten doen we het natuurlijk boven verwachting goed. Toch vind ik dat er op sommige gebieden nog veel valt te verbeteren. Zo moeten Modric en Kranjcar meer scoren en meer beslissende passes geven. Verder moet er in wedstrijden tegen ‘mindere’ ploegen sneller en meer gescoord worden. We missen een echte goalgetter.”

Komt de gewilde topspits ook daadwerkelijk in de winterstop?

“Dat is nog even afwachten natuurlijk. Ik kan in ieder geval zeggen dat hij nog niet is vastgelegd. We hebben een aantal mogelijkheden, waarvan Anelka en Pazzini er twee zijn. Verder heb ik nog een Engelse jeugdinternational op het oog. Dat kan een wereldster worden naar mijn mening. Bolton zal Anelka waarschijnlijk niet zomaar laten gaan en wij zitten toch aan ons budget van rond de 9 miljoen vast.”

Gaan er verder nog spelers vertrekken?

“Spelers uit het tweede elftal mogen vertrekken. Andy O’Brien is daar één van, voor hem is interesse uit Engeland en Spanje. De rest zal misschien moeten wachten tot hun contract afloopt in de zomer. Verder is er interesse voor Modric en Kranjcar, maar die mogen niet vertrekken. Enkel als er extreem hoge bedragen op tafel komen valt er over een vertrek van de Kroaten te spreken. Verder mag Giovani Torre naar een andere club uitkijken.”

Aan het begin van het seizoen liet je doorschemeren dat je op het WK interessante spelers had gezien. Wie zijn dat en zijn zij een optie?

“Drie spelers hadden nadrukkelijk mijn interesse getrokken. Twee Ghanezen, Muntari en Gyan Asamoah. Zij lijken alleen nog te duur en er zal dan ook eerst een aanvaller moeten vertrekken. Asamoah speelt in Rusland en verdiend daar aardig geld, daar zullen wij ook aan moeten voldoen. Verder is er dan nog een Kroaat, Darijo Srna. Ik zou hem graag willen hebben als linksback Taylor daadwerkelijk vertrekt. Hij kan op vier posities in het elftal spelen en heeft daarnaast specifieke kwaliteiten. Zijn voorzet en vrije trap zijn erg goed. Het enige probleem is dat Shaktar hem alleen voor de hoofdprijs laat gaan.”

Ik begrijp dat er interesse is voor Matthew Taylor?

“Ja, onder anderen Aston Villa wil hem graag hebben. Zij hebben daar ook een aardig bedrag voor over zoals het er nu naar uitziet.”

De naam van Gareth Bale zingt al een paar maanden rond in Portsmouth. Wat is er waar van die geruchten?

“Bale is een talentvolle linksback en dus automatisch interessant voor ons. Hij is echter nog jong en kan bij Southampton nog genoeg leren. Misschien dat hij volgend seizoen een kandidaat is.”

Wat is nu het doel van de tweede seizoenshelft?

“We doen het heel goed en draaien mee in de top 5. Ik weet natuurlijk dat er met dit team een tegenslag zou kunnen komen, daar houd ik rekening mee. Het doel is nog steeds de 10e plaats maar we kunnen ons nu toch ook wat meer richten op de Europese plaatsen. Het is misschien nog wat voorzichtig maar je moet niet vergeten dat we dit seizoen als degradatiekandidaat zijn getipt. We leven momenteel iets boven onze stand, maar dat betekend niet dat we er niet van genieten.”

Ok dat was het, dankjewel

Screen van Fellaini komt eraan, screens blijven op aanvraag natuurlijk

Geplaatst

ziet er heel goed uit en de resultaten zijn ook uitstekend,

ben ook benieuwd naar de screen van fellaini:)

Geplaatst
  • Auteur

Hier de screen van Fellaini. Is nog niet veel basisspeler geweest, wedstrijden staan onderaan. Wel één doelpunt en drie assits in zijn optredens..

fellainigk9.png

Zal volgend jaar waarschijnlijk meer aan spelen toekomen. Is ook nog jong.

Straks: De aan- en verkopen in januari

Geplaatst

Als je nog een spits nodig hebt...

Haal Kevin Doyle van reading

ik had hem met portsmouth ook gehaald

na 1 seizoen wilde de hele europese top hem hebben!

Geplaatst
  • Auteur

Weer een Kroaat voor Portsmouth

Portsmouth heeft in de naam van Darijo Srna een derde Kroaat binnengehaald. De 24-jarige speler komt zijn landgenoten Modric en Kranjcar vergezellen in de havenstad.

Srna is afkomstig van Shaktar Donetsk uit Oekraïne en kost ruim 11,5 miljoen euro. “Het was nog even spannend of we zo vlak voor de transferdeadline nog aan het geld konden komen. Gelukkig kwam vandaag ook de deal van Andy O’Brien naar Sevilla rond, waardoor de weg vrij was voor Srna”, aldus de manager van Porstmouth.

De Kroaat komt voor vier posities in het elftal in aanmerking. Dat zijn rechtsachter en rechtshalf, linksachter en linkshalf. Daarmee is de 42-voudig international een goede allrounder die Portsmouth erg goed kan gebruiken.

Zelf was Srna ook erg blij met de transfer. “Ik was niet gelukkig in Oekraïne en wilde altijd al eens in Engeland spelen. Daarnaast spreken de ambities van Portsmouth mij erg aan.” De nieuwste aanwinst van ‘Pompey’ kreeg bij zijn presentatie het shirt met nummer 4 overhandigd.

Nog drie spelers naar ‘Pompey’

Porstmouth heeft vandaag drie nieuwe aanwinsten tegelijk gepresenteerd. In plaats van één topspits heeft de manager twee talentvolle aanvallers aangetrokken. Verder is er na de verkoop van Matthew Taylor aan Aston Villa een nieuwe linksback, Gareth Bale.

De eerste spits is de 18-jarige James Vaughan van Everton. De jeugdinternational wordt gezien als het nieuwe talent van Engeland en moet Rooney achterna. De huidige spits van Manchester United begon ook bij Everton. Portsmouth telde een forse 3,5 miljoen neer voor de speler wiens contract in de zomer afliep. Om te voorkomen dat Everton een nieuw contract zou aanbieden sloeg ‘Pompey’ gelijk toe.

De Belg Kevin Mirallas (19) van Lille komt voor een half jaar op huurbasis. Hij vervangt Andy Cole, van wie het contract werd ontbonden. Mirallas zal 4e spits worden na LuaLua, Benjani en Vaughan. Portsmouth heeft dan ook nog Kanu achter de hand.

Gareth Bale (17) is de derde en laatste aankoop van Portsmouth. Ook hij kost 3,5 miljoen en is een groot talent voor de linkerflank. Omdat Matthew Taylor voor maar liefst 7,5 miljoen euro vertrok moest er een nieuwe man voor de linksbackpositie komen.

Wederom bleek een topspits dus (nog) onhaalbaar. Anelka, die voor het seizoen ook al werd gepolst, was nu nog duurder geworden. Ook Pazzini was te duur en wilde zelf eigenlijk ook nog niet komen. Verder waren er teveel twijfels over Gyan Asamoah. In de zomerstop zullen er enkele aanvallers vertrekken en zal er weer geprobeerd worden een topper te strikken.

Morgen weer een serie wedstrijden

Bedankt voor de reacties tot nu toe (Y) Natuurlijk zie ik er altijd graag meer! Hints, tips en kritiek: alles is welkom :P

Screens op aanvraag

Geplaatst
  • Auteur

Een nieuwe serie wedstrijden

mansfieldds2.png

Onze eerste wedstrijd in de FA Cup wordt gemakkelijk gewonnen. LuaLua en Benjani scoren beiden twee keer. Verder lijkt ook Vanden Borre helemaal terug te zijn, dat onderstreept hij met een sterk optreden en een doelpunt.

charltonlcjq7.png

Kansloos verlies in de halve finale van de League Cup. Gelukkig komt er nog een thuiswedstrijd waarin we dus twee doelpunten zullen moeten maken om door te gaan naar de finale.

sheffieldqk5.png

Een verdiend gelijkspel voor Sheffield. Twee doelpunten van de thuisploeg werden ook nog eens afgekeurd vanwege buitenspel. Het lijkt erop dat we even uit onze winstreeks zijn geraakt. Het verlies tegen Charlton en nu het puntverlies bij Sheffield, toch een degradatiekandidaat. Ook debutant Mirallas kon niks aan de stand veranderen.

boltonqp8.png

Een onverdiende winst voor ons. Bolton was bij tijd en wijle echt veel sterker dan wij. Toch pakken wij de punten. Debutant Vaughan houdt in de slotfase een bal vast bij de cornervlag om hem vervolgens geweldig voor te geven. Iedereen verrast en er valt een (eigen) doelpunt. Goed debuut voor een toekomstige Engelse ster.

blackburndk2.png

Tegen Blackburn wilde er eigenlijk niks lukken. Geen doelpunten en weer eens een gelijkspel. Met het puntje dat we uit deze wedstrijd meenemen stijgen we wel van de 3e naar de 2e plaats.

charltonlcreturnbt5.png

De return in de halve finale van de League Cup. Helaas hebben we uit al met 2-0 verloren en zal dit een moeilijke wedstrijd zijn. Dat was het ook. We komen nog wel op een 2-0 voorsprong, maar vlak daarna scoort verdediger Diawara van 25 meter. Wij moeten dan nog twee keer gaan scoren. Dat lukt niet en het wordt zelfs nog gelijk. Charlton door naar de finale en wij kunnen ons op de competitie en FA Cup richten.

wiganwn4.png

Makkelijke overwinning al maakt onze verdediging geen zekere indruk. Campbell maakt foutjes en Faty verliest een aantal duels. Srna debuteert met een geweldig doelpunt, een afgeslagen bal wordt met een krul achter de keeper gewerkt. Een ronde verder in het FA Cup toernooi.

readingln3.png

Na een half uur al met 3-0 voor staan en het daarna nog moeilijk krijgen. Dit is iets wat er heel snel uit zal moeten. Vooral tegen topploegen zijn dit soort fouten fataal. Campbell speelt alweer dramatisch en wordt in de 2e helft gewisseld voor Mancienne. Srna scoort ook in zijn tweede wedstrijd voor Portsmouth, na een hele goede actie van Mirallas.

Nieuws rond nationale teams

Aanvoerder Gary O’Neil maakte zijn debuut voor de Engelse nationale ploeg in een vriendschappelijke wedstrijd tegen Slowakije. Hij startte in de basis op een middenveld met Gerrard, Downing en Joe Cole. Ook deed hij wat hij bij Portsmouth de laatste tijd ook steeds meer doet, namelijk scoren. O’Neil was verantwoordelijk voor de belangrijke 1-1. Hierna liep Engeland uit naar een 1-3 overwinning.

fulhamqd7.png

Pedro Mendes mist een belangrijke penalty wat ons twee punten kost. Gelukkig kopt Bale zijn eerste treffer voor Portsmouth tegen de touwen en wordt het nog gelijk. Campbell lijkt volledig de kluts kwijt en verdwijnt na deze wedstrijd voorlopig uit de basis. Hij zal vervangen worden door Mancienne, die nu zijn kans kan grijpen.

De stand op dit moment (top10):

top10ur0.png

Screens op aanvraag, schroom niet te reageren

Geplaatst

Jammer van die enkele gelijke spelen, anders stond je bovenaan!

Maar het blijft een mooie stek uiteraard, 3de met Portsmouth

Succes

Geplaatst

Zeer knappe resultaten!

Maar heeft Ustari dan een werkvergunning gekregen?Bij mij werd het altijd geweigerd

Geplaatst
  • Auteur

Dank voor de complimenten!

En ik kreeg voor Ustari pas een werkvergunning nadat ik in beroep was gegaan. De eerste keer werd het afgekeurd... Gelukkig speelt hij nu wel bij mij want hij voorkomt vele tegengoals

Geplaatst
  • Auteur

Volgende serie wedstrijden

newcastleir8.png

In een mooie wedstrijd wint Newcastle niet geheel onverdiend. Kranjcar en LuaLua keren terug van blessures. Met deze spelers is er weer een fitte selectie op de been. Klaar om het eind van de competitie te strijden voor de Europes plaatsen.

middlesbroughfawx0.png

Een hele saaie 0-0 in het tweede bekertoernooi van dit seizoen. Ik maak nog een geweldige blunder door Fellaini als vervanger van Benjani in het veld te brengen terwijl het de bedoeling was Vaughan in te brengen. Kleine concentratiefout.

tottenhamaq6.png

Alweer twee ploegen die aan elkaar gewaagd zijn. James Vaughan maakt zijn eerste doelpunt voor Portsmouth en speelt ook heel goed. Benjani zal moeten presteren om zijn plek in het elftal te behouden.

middlesbroughfareturnzq7.png

Spannende return waar zelfs verleningen aan te pas moeten komen. Benjani lijkt de hete adem van Vaughan te voelen en geeft gelijk een antwoord. Alle drie de doelpunten worden door hem gemaakt en ‘Pompey’ is weer een ronde verder.

mancityop6.png

Dom verlies tegen City, zonde! Er is eigenlijk niet veel meer over te zeggen dan dat ik nu met twee geblesseerde spitsen zit. Benjani en LuaLua zijn er beiden uit voor twee maanden.

watfordfanf3.png

Al snel weer een nieuwe wedstrijd in de FA Cup. Ook een eenzijdige wedstrijd. Vaughan mag in deze wedstrijd niet spelen dus vormen Kanu en Mirallas de voorhoede. Vooral de laatste doet het uitstekend en groeit ook enorm door het speciale schema dat ik voor hem en Vaughan heb opgesteld.

evertonkh2.png

Een heel gelukkig gelijkspel want Everton was eigenlijk gewoon beter. Mirallas en Vaughan zorgden nog niet voor genoeg dreiging voorin. Het is hopen op een snellere terugkeer van een van de spitsen.

wiganyb8.png

Geweldige wedstrijd van Mirallas. De manager liet na afloop van de wedstrijd dan ook doorschemeren dat de Belg wel eens gekocht zou kunnen worden. Of dit ook daadwerkelijk gebeurd is nog de vraag, aangezien Lille hem niet graag ziet vertrekken. Vandaag zorgt hij in ieder geval voor drie punten door twee doelpunten te maken.

middlesbroughcompjo9.png

Bale passeert zijn eigen keeper geweldig en vanaf dat moment loopt het erg stroef bij ons. Een afstandsknal van invaller Mendes zorgt uiteindelijk nog voor de winst. Hierdoor stijgen we zelfs weer naar plaats drie. Het is echter nog maar de vraag of we de CL-plek gaan behouden met een zwaar slotprogramma en veel blessures.

Straks nog: de wedstrijden tot en met het einde van het seizoen!

Geplaatst
  • Auteur

De laatste wedstrijden en eindstand

westhammc6.png

Goede overwinning tegen toch wel een sterk elftal dat zich ook rond de 5e plaats begeeft. Mancienne speelt zijn beste wedstrijd van het seizoen en wordt ook bekroond tot Man of the Match. James Vaughan maakt weer een doelpunt en wordt al vergeleken met Gary Lineker.

tottenhamfaoo1.png

Met heel veel mazzel en eigenlijk ook onverdiend gaan we door naar de FA Cup-finale. Tottenham was veel sterker en dat verschil lag hem vooral in de voorhoede. Bij ons was Kanu en later Benjani de enige spits, met daarachter Modric. Dit zorgde niet voor genoeg gevaar. Uit de counter maken we dan uiteindelijk toch nog de 2-3 en gaan we door naar de finale.

watfordzd5.png

Vaughan rolt de nummer 20 van de ranglijst met twee doelpunten op. Hij speelt lekker en maakt twee goede goals, het lijkt erop dat ie op dreef komt. Verder speelt het centrale duo Mancienne-Faty een geweldige wedstrijd.

charltonbp9.png

Charlton wordt helemaal overklast in deze wedstrijd. Mancienne is wederom de man van de wedstrijd met een 9 als rapportcijfer. Voorin maken Benjani en Vaughan een goede indruk. Met nog drie wedstrijden te gaan staan we nog steeds tweede.

Nog drie wedstrijden te gaan:

Hieronder de stand met het loodzware slotprogramma nog voor de boeg. We staan nog tweede maar hebben vooral voorin nogal wat personele problemen. Zonder LuaLua is de voorhoede toch veel minder gevaarlijk. Doelstelling is nu Champions Leaguevoetbal te halen, tweede worden zou natuurlijk het mooist zijn. Vooral met het oog op de financiën.

stand3vooreindeno0.png

chelseapu8.png

Onterecht wint Chelsea van ons door een goal van Lampard. Eigenlijk waren wij zelfs beter maar doordat mijn beste aanvallers geblesseerd zijn komen we moeilijk tot scoren.

arsenaldv8.png

Een gelijkspel tegen de nieuwe kampioen. Als Henry wat beter geconcentreerd zou zijn geweest hadden we hier kansloos verloren. Nu pakken we een puntje maar zakken we wel naar de 3e plaats.

manuhq9.png

Een hele gekke wedstrijd die wij nu onterecht verliezen. Saha stond bij het eerste doelpunt buitenspel en nadat ik commentaar gaf na de wedstrijd gaf de FA mij gelijk. Helaas draai je zoiets niet terug. Het werd nog erger doordat Liverpool in de 87e minuut met 1-0 won van West Ham. Daardoor zakken wij nu zelfs nog naar de 4e plaats.

FA Cup Finale

boltonfafinaleor3.png

De eerste FA Cup finale in het nieuwe Wembley eindigt in strafschoppen. Bij mij raakt iedereen en het is dan aan Faty om ons de Cup te bezorgen. Hij schiet echter meters naast! Gelukkig mist ook de volgende speler van Bolton. Dan is het uitgerekend Mendes, die geen strafschoppen meer mocht nemen na twee missers, die de beslissende dit keer wél raakt. Toch nog een prijs dit seizoen, daar had niemand op gerekend.

Eindstand

eindstandlg8.png

Een 4e plaats in mijn eerste seizoen is ver boven verwachting, en er had zelfs meer in gezeten denk ik. Volgend jaar komt eindelijk de gewenste topspits! Verder zullen overbodige spelers vertrekken en komen er nog een aantal nieuwelingen... We zullen in Juli alweer moeten aantreden in de voorronde van de Champions League. Geweldig voor een club als Portsmouth natuurlijk !!

Dit was het eerste seizoen. Ik twijfel nog of ik mijn tweede ook hier op het forum zet... Als ik het erop zet zal het in ieder geval in een eenvoudigere vorm zijn. Dus alleen het wedstrijdschema met de uitslagen. Je kan dan wedstrijden aanvragen als je ze uitgebreider wilt zien..

Screens op aanvraag!

Geplaatst

Dan moet ik zeggen dat je met Ustari geluk hebt gehad dat ze het beroep niet afwezen, dat hebben ze mij wel eens gelapt in het eerste jaar met een speler en volgens mij heb ik hem net(in het 3e jaar) binnengehaald al moest ik nog in beroep gaan en hij maar een tijdelijke werkvergunning kreeg.

Je uitslagen zien er goed uit moet ik zeggen en je staat netjes 4e wat je van Porstmouth helemaal niet verwacht eigenlijk.

Onlangs hier 0

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.
[[Template core/global/global/includeJS is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]]